Mobilna wymiana opon – Metodyka

maetodyka3 - Mobilna wymiana opon – Metodyka
Co nas odróżnia od innych?

Poprzez nasze działania zauważycie, że nie ma potrzeby zakupu opon tak często i w takiej cenie jak do tej pory praktykowaliście. Naszą misją jest doradztwo i serwis mobilny.

 

Zaufanie klientów zdobywamy własną pracą, rzetelnością i uczciwością. Współpracując z serwisem PNEUMASTER zapłacicie wyłącznie za to, co zostało zrobione. W naszej pracy nie ma ukrytych kosztów.

czytaj wiecej

Mobilna wymiana opon przyjmuje wiele oblicz. To szereg prac, które muszą zostać wykonane przez specjalistów branży wulkanizacyjnej. Nasze sekrety ujawniamy przed Państwem poniżej. Zapraszamy do zapoznania się z metodyką obowiązującą przy wymianie, naprawie opon i innych działaniach serwisowych.

Pompowanie a koszty

Z niżej podanych informacji wynika, że regularne sprawdzanie ciśnienia przez serwis całodobowej wulkanizacji przynosi realne i wymierne korzyści finansowe Waszej firmie.

Przy założeniu 5 aut we flocie i rocznym przebiegu 120.000 km ze średnim spalaniem 30 litrów/100 km daje konsumpcję paliwa na poziomie 36.000 litrów x 5 pojazdów = 180.000 litrów rocznie.

Przy niedoborze ciśnienia zwiększone zużycie paliwa sięga do 2 litrów na 100 km. Już przy założeniu, że można zaoszczędzić do 1 litra na 100 km, otrzymamy oszczędność do 6.000 litrów paliwa rocznie. Dbając regularnie o właściwe ciśnienie w kołach możecie zaoszczędzić do 2 litrów na 100 km a to oznacza do 12.000 litrów oszczędności paliwa rocznie. Po pomnożeniu przez cenę paliwa na dzień dzisiejszy, szacunkowe oszczędności na 5 zestawach mogą sięgnąć między od 33.000 nawet do 60.000 złotych na samym paliwie, nie biorąc pod uwagę kalkulacji szybszego zużycia opon z powodu ich zniszczenia niewłaściwym ciśnieniem.

Zatem wystarczy rozpocząć współpracę z mobilnym serwisem PNEUMASTER a zaoszczędzone pieniądze pozwolą nie tylko na pokrycie kosztów zakupu opon klasy ekonomicznej, ale także na ich kompleksową obsługę, gwarantując pełne bezpieczeństwo i spokojny sen.

opona traci około 300 g powietrza w ciągu 6 miesięcy
25% opon do samochodów ciężarowych jest stale niedopompowanych (utrata ciśnienia między 0,5 a 1 bar / oponę)
10% opon do samochodów ciężarowych jest poważnie niedopompowanych (utrata ciśnienia powyżej 1 bar / oponę)

Skutki niedopompowania:

  • nadmierne zużycie paliwa, które może sięgać do 2 litrów na 100 km, czyli zużycie większe o 5% na 100 km,
  • mniejszy przebieg opon,
  • brak poczucia bezpieczeństwa na drodze, (ryzyko rozerwania opony i problemy z przyczepnością),
  • według statystyk policyjnych, przyczyną 40% wypadków drogowych są problemy z ciśnieniem w oponach, a 10% śmiertelnych wypadków związanych jest z niedopompowanymi oponami.

Montaż/demontaż

Montaż/demontaż opon do samochodów ciężarowych musi być przeprowadzony przez wykwalifikowanych specjalistów, z zastosowaniem specjalistycznych narzędzi i płynów oraz zachowaniem zasad demontażu i montażu zgodnych ze sztuką, co pozwoli na uniknięcie uszkodzenia stopy opony dyskwalifikując ją do odnowienia lub ponownego użycia.

Odkręcenie i przykręcenie koła

Zdejmowanie i zakładanie koła z piasty pojazdu wymaga podniesienia i umocowania pojazdu zgodnie z zasadami bezpieczeństwa oraz z przyjętymi standardami. Ponowne założenie i przykręcenie koła lub kół (a w szczególności kół bliźniaczych) jest czynnością precyzyjną i musi być wykonywane zgodnie z zalecanymi przez producentów momentami dokręcania kół. Kluczowe jest odpowiednie osadzenie na półce oraz wycentrowanie koła szczególnie na osi prowadzącej. Częstym błędem jest niewłaściwe oczyszczenie oraz wycentrowanie koła przez co pomimo wyważenia występuje tzw. „bicie” koła, zniszczenie szpilek lub bieżnika opon.

Rotacja opon na feldze

Rotacja opon na feldze, osi i pozycjach wykonane we właściwym czasie, pozwala zwiększyć przebieg nawet o 40%. Pozwala na wyrównanie zużycia bieżnika co w konsekwencji daje możliwość równomiernego pogłębienia opon. Zapewnia także przyleganiu czoła opony całą swoją powierzchnią do podłoża dzięki czemu nadaje lepszą trakcję i krótszą drogę hamowania.

Pogłębianie

Prawidłowe i profesjonalnie przeprowadzone pogłębienia opony odtwarza jej rzeźbę bieżnika, przedłuża jej funkcjonalność, zwiększa przyczepność, pozwala wykorzystać cały potencjał opony bowiem pogłębianie brane jest pod uwagę już w fazie projektowania i produkcji opony. Dlaczego zatem producent nie konstruuje opony od razu z głębokim bieżnikiem? Na to pytanie potrafią odpowiedzieć tylko profesjonalni fachowcy a my wyjaśnimy podczas wizyty i szkoleń. Pogłębianie opon ciężarowych jest dozwolone przez kodeks drogowy z zachowaniem przepisów które stanowią inaczej w przypadku niektórych pojazdów.

metodyka
1 – Profil oryginalny
2 – Dno rzeźby bieżnika
3 – Wskaźnik minimalnej głębokości – TWI
4 – Wskaźnik głębokości pogłębienia bieżnika
5 – Profil pogłębiony
6 – Profil do zużycia przed pogłębieniem
7 – Grubość gumy do pogłębienia
8 – Grubość gumy do zachowania

 

Pogłębianie bieżnika pozwala na optymalizację przebiegu o 15 – 30%, w zależności od sytuacji i nie wpływa w żaden sposób na zdolność karkasu do bieżnikowania. Opona z pogłębionym bieżnikiem posiada opór toczenia zredukowany o 25% w stosunku do nowej opony co skutkuje mniejszym zużyciem paliwa.

Pogłębianie bieżnika pozwala przedłużyć potencjał przyczepności, zatem wpływa na poprawę bezpieczeństwa oraz wpływa na aspekty ekologii (patrz zakładka ekologia, strona główna).

Naprawa

Naprawa, etapy naprawy na zimno, dokonanej mobilnie na drodze :

  • rozpoznanie uszkodzenia pod kątem możliwości naprawy, dobranie materiałów,
  • oczyszczenie i przygotowanie uszkodzenia do naprawy,
  • ustabilizowanie opasań w kanale przebicia,
  • wypełnienie kanału przebicia,
  • oczyszczenie i przygotowanie warstwy uszczelniającej – butylu,
  • wklejenie wkładu naprawczego,
  • uszczelnienie i sprawdzenie szczelności.

Przyjmowanie opon do naprawy oraz dobór materiałów i techniki naprawy według tabeli technicznej, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa.

UWAGA! Nie wszystkie uszkodzenia podlegają naprawie awaryjnej na zimno.

Wyważanie

Wyważanie jest konieczne w celu usunięcia efektu niewyważenia zespołu opony/koła pojazdu. Stosowane przez nas wyważenie aktywne pozwala na wyważenie w czasie jazdy. Zastosowany materiał dostosowuje swoje właściwości do rodzaju niewyważenia. Ma to szczególne znaczenie w przypadku kół z kołpakami gdzie kołpak jest montowany po wyważeniu a wpływa na masę elementów tocznych. Wyważenie aktywne jeszcze bardziej zauważalne jest w autach korzystających z dróg nieutwardzonych gdzie zanieczyszczenia bieżnika dyskwalifikują klasyczne wyważenie ciężarkami. Szczególnie w tych dwóch przypadkach korzyść z wyważenia aktywnego jest bezsporna. Prawidłowe wykonanie wyważenia w powiązaniu z prawidłowym centrowaniem i osadzeniem na piaście optymalizuje przebieg opony dzięki jej równomiernemu zużyciu, zapewnia komfort jazdy, zmniejsza zużycie układu kierowniczego, zawieszenia, sworzni i łożysk, chroni układy elektroniczne jak ABS, ASR przed zniszczeniem.

Bieżnikowanie

Bieżnikowanie polega na zdjęciu z opony części bieżnika który został zużyty podczas eksploatacji oraz zastąpienie go nową warstwą bieżnika. Na rynku istnieją dwa rodzaje bieżnikowania: na zimno i na gorąco. Metoda na zimno polega na przyklejeniu płata bieżnika i nie jest polecana przez firmę PNEUMASTER. PNEUMASTER korzysta z technologii droższej i lepszej , polegającej na odnowieniu opony na gorąco czyli bieżnik nie jest przyklejany ale wulkanizowany co oznacza połączenie gumy na poziomie atomów. Nie jest to metoda klejona zatem taka technika bieżnikowania pozwala w pełni wykorzystać potencjał odnowionej opony bez ryzyka odklejenia bieżnika.

Bieżnikowanie pozwala także na zmianę rzeźby bieżnika w celu dostosowania do nowych warunków użytkowania, daje 3 główne korzyści:

  • korzyść finansowa – w porównaniu z nową oponą, koszty są wyraźnie niższe (cena nominalna opony bieżnikowanej wynosi około 60% ceny opony nowej)
  • korzyść ekonomiczna – nowe życie opony o przebiegu bez mała takim samym jak opona nominalna
  • korzyść ekologiczna – bieżnikowanie pozwala na jedno- lub kilkukrotne wykorzystanie karkasu, w zależności od rodzaju działalności.