Mobilna wymiana opon – metodyka

maetodyka3 - Mobilna wymiana opon – metodyka
Co nas odróżnia od innych?
Poprzez nasze działania zauważycie, że nie ma potrzeby zakupu opon tak często i w takiej cenie jak do tej pory praktykowaliście. Naszą misją jest doradztwo i serwis mobilny.   Zaufanie klientów zdobywamy własną pracą, rzetelnością i uczciwością. Współpracując z serwisem PNEUMASTER zapłacicie wyłącznie za to, co zostało zrobione. W naszej pracy nie ma ukrytych kosztów. czytaj wiecej

Usługa mobilnej wymiany opon odbywa się na wielu płaszczyznach. Jest to szereg prac, które muszą wykonać specjaliści z branży wulkanizacyjnej. Zapraszamy do zapoznania się z metodyką obowiązującą przy wymianie, naprawie opon i innych działaniach serwisowych.

 

Pompowanie a koszty

Z niżej podanych informacji wynika, że regularne sprawdzanie ciśnienia przez serwis całodobowej wulkanizacji przynosi realne i wymierne korzyści finansowe.

Założenie, że we flocie znajduje się 5 aut o rocznym przebiegu 120.000 km, ze średnim spalaniem 30 litrów/100 km daje konsumpcję paliwa na poziomie 36.000 litrów x 5 pojazdów = 180.000 litrów rocznie. Przy niedoborze ciśnienia zwiększone zużycie paliwa sięga do 2 litrów na 100 km. Już przy założeniu, że można zaoszczędzić do 1 litra na 100 km, otrzyma się do 6.000 litrów paliwa rocznie. Dbając regularnie o właściwe ciśnienie w kołach, można zaoszczędzić do 2 litrów na 100 km, a to oznacza do 12.000 litrów paliwa rocznie. Po pomnożeniu przez dzisiejszą cenę paliwa, szacunkowe oszczędności na 5 zestawach mogą sięgać między 33.000 a 60.000 złotych na samym paliwie, nie biorąc pod uwagę strat wynikających z szybszego zużycia opon z powodu ich niewłaściwego ciśnienia.

Zatem wystarczy rozpocząć współpracę z serwisem mobilnym Pneumaster. Zaoszczędzone pieniądze pozwolą nie tylko pokryć koszty zakupu opon klasy ekonomicznej, ale także ich kompleksową obsługę, gwarantując pełne bezpieczeństwo w czasie jazdy.

Warto pamiętać, że:

  • opona traci około 300 g powietrza w ciągu 6 miesięcy,
  • 25% opon do samochodów ciężarowych jest stale niedopompowanych (utrata ciśnienia między 0,5 a 1 bar /oponę),
  • 10% opon do samochodów ciężarowych jest poważnie niedopompowanych (utrata ciśnienia powyżej 1 bar/oponę).

 

Skutki niedopompowania to:

  • nadmierne zużycie paliwa, które może sięgać do 2 litrów na 100 km, czyli zużycie większe o 5% na 100 km,
  • mniejszy przebieg opon,
  • brak poczucia bezpieczeństwa na drodze, (ryzyko rozerwania opony i problemy z przyczepnością),
  • większe ryzyko wypadku – według statystyk policyjnych, przyczyną 40% wypadków drogowych są problemy z ciśnieniem w oponach, a 10% śmiertelnych wypadków związanych jest z niedopompowanymi oponami.

Mobilna wulkanizacja – montaż i demontaż opon

W ramach mobilnej wulkanizacji proponujemy montaż i demontaż opon do samochodów ciężarowych. Usługę przeprowadzają wykwalifikowani fachowcy, którzy wykorzystują specjalistyczne narzędzia. Zachowanie zasad demontażu i montażu pozwala uniknąć uszkodzenia stopy opony, co dyskwalifikowałoby ją do odnowienia lub ponownego użycia.

 

Odkręcenie i przykręcenie koła

Zdejmowanie i zakładanie koła z piasty wymaga podniesienia i umocowania pojazdu zgodnie z zasadami bezpieczeństwa oraz z przyjętymi standardami. Ponowne założenie i przykręcenie koła lub kół (a w szczególności kół bliźniaczych) jest czynnością precyzyjną i musi być wykonywane zgodnie z zalecanymi przez producentów momentami dokręcania. Kluczowe jest odpowiednie osadzenie na półce oraz wycentrowanie koła (szczególnie na osi prowadzącej). Częstym błędem jest niewłaściwe oczyszczenie oraz wycentrowanie koła, przez co pomimo wyważenia występuje tzw. bicie, co powoduje zniszczenie szpilek lub bieżnika opon.

 

Rotacja opon na feldze

Rotacja opon na feldze, osi i pozycjach wykonana we właściwym czasie zwiększa przebieg nawet o 40%. Wyrównuje to zużycie bieżnika, co umożliwia równomierne pogłębienie opon. Sprawia też, że czoło opony przylega całą swoją powierzchnią do podłoża, co nadaje lepszą trakcję i skraca drogę hamowania.

 

Pogłębianie

Prawidłowo przeprowadzone pogłębienie opony:

  • odtwarza rzeźbę bieżnika,
  • przedłuża funkcjonalność,
  • zwiększa przyczepność,
  • pozwala wykorzystać cały potencjał opony, ponieważ pogłębianie brane jest pod uwagę już w fazie projektowania i produkcji opony.

Pogłębianie opon ciężarowych jest dozwolone przez kodeks drogowy. Należy jednak pamiętać, że w przypadku niektórych pojazdów w grę wchodzą przepisy, które stanowią inaczej.

metodyka - Mobilna wymiana opon – metodyka
1 – Profil oryginalny
2 – Dno rzeźby bieżnika
3 – Wskaźnik minimalnej głębokości – TWI
4 – Wskaźnik głębokości pogłębienia bieżnika
5 – Profil pogłębiony
6 – Profil do zużycia przed pogłębieniem
7 – Grubość gumy do pogłębienia
8 – Grubość gumy do zachowania

 

Pogłębianie bieżnika pozwala zoptymalizować przebieg o 15 – 30%. Jednocześnie nie wpływa w żaden sposób na zdolność karkasu do bieżnikowania. Opona z pogłębionym bieżnikiem posiada opór toczenia zredukowany o 25% w stosunku do nowej opony, co skutkuje mniejszym zużyciem paliwa.

Pogłębianie bieżnika pozwala przedłużyć potencjał przyczepności, zatem wpływa na poprawę bezpieczeństwa oraz wpływa pozytywnie na środowisko naturalne. Zachęcamy do sprawdzenia oferty naszego całodobowego serwisu opon. Doradcy Pneumaster udzielą Państwu niezbędnych informacji.

 

Naprawa

Etapy naprawy na zimno, dokonanej mobilnie na drodze:

  • rozpoznanie uszkodzenia pod kątem możliwości naprawy, dobranie materiałów,
  • oczyszczenie i przygotowanie uszkodzenia do naprawy,
  • ustabilizowanie opasań w kanale przebicia,
  • wypełnienie kanału przebicia,
  • oczyszczenie i przygotowanie warstwy uszczelniającej – butylu,
  • wklejenie wkładu naprawczego,
  • uszczelnienie i sprawdzenie szczelności.

Dobór materiałów i techniki naprawy opieramy na tabeli technicznej. Podczas całej procedury zachowujemy wszystkie zasady bezpieczeństwa.

UWAGA! Nie wszystkie uszkodzenia podlegają naprawie awaryjnej na zimno.

 

Wyważanie

Wyważanie jest konieczne w celu usunięcia efektu niewyważenia zespołu opony/koła pojazdu. Stosowane przez nas wyważenie pozwala aktywne skorygować koła podczas jazdy. Zastosowany materiał dostosowuje swoje właściwości do rodzaju niewyważenia. Ma to szczególne znaczenie w przypadku kół z kołpakami, gdzie kołpak jest montowany po wyważeniu. Wpływa to na masę elementów tocznych. Wyważenie aktywne jest jeszcze bardziej zauważalne, kiedy korzystają Państwo z dróg nieutwardzonych, gdzie zanieczyszczenia bieżnika dyskwalifikują klasyczne wyważenie ciężarkami. Prawidłowe wyważenie, centrowanie i osadzenie na piaście to procesy, które optymalizują przebieg opony. W efekcie zużycie bieżnika jest równomierne, co:

  • zapewnia komfort jazdy,
  • zmniejsza zużycie układu kierowniczego, zawieszenia, sworzni i łożysk,
  • chroni przed zniszczeniem układy elektroniczne takie jak ABS, ASR.

 

Bieżnikowanie

Bieżnikowanie polega na zdjęciu z opony części bieżnika, który został zużyty podczas eksploatacji oraz zastąpienie go nową warstwą. Na rynku istnieją dwa rodzaje bieżnikowania: na zimno i na gorąco. Metoda na zimno polega na przyklejeniu płata bieżnika. Nasza mobilna wymiana opon korzysta z technologii droższej i lepszej, polegającej na odnowieniu opony na gorąco. W tym przypadku bieżnik nie jest przyklejany, ale wulkanizowany. Oznacza to połączenie gumy na poziomie atomów. Taka technika pozwala w pełni wykorzystać potencjał odnowionej opony, bez ryzyka odklejenia bieżnika. Bieżnikowanie pozwala także na zmianę rzeźby bieżnika w celu dostosowania do nowych warunków użytkowania. Wyróżniamy trzy główne korzyści:

  • finansową – w porównaniu z nową oponą koszty są wyraźnie niższe (cena nominalna opony bieżnikowanej wynosi około 60% ceny opony nowej),
  • ekonomiczną – nowe życie opony o przebiegu takim samym jak opona nominalna,
  • ekologiczną – bieżnikowanie pozwala na jedno- lub kilkukrotne wykorzystanie karkasu, w zależności od rodzaju działalności.